WASTELANDS ©


Word lid van het forum, het is snel en gemakkelijk

WASTELANDS ©
WASTELANDS ©
Wilt u reageren op dit bericht? Maak met een paar klikken een account aan of log in om door te gaan.

Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier

2 plaatsers

Ga naar beneden

Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier Empty Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier

Bericht van Mininop za maa 11, 2017 5:08 pm

Beste Leden,

Met regelmaat worden er Toernooien gehouden in Elvenar, in deze topic ga ik jullie proberen uit te leggen hoe en waarom dit belangrijk is voor de progressie/groei in dit spel.


Wanneer kan ik zien dat er een toernooi gespeeld kan worden:

- Een toernooi  kan gespeeld worden, wanneer er een soort van feesttent op de wereldbol onderin je scherm is weergegeven;


Wat is een toernooi:
- Een toernooi is bedoeld om extra Relikwies en Kennispunten (KP) te verzamelen, ook krijg je er punten voor je ranglijst voor en als groep (Broederschap) verdien je extra beloningen als er een bepaald aantal punten behaald wordt, hoe meer punten, hoe groter de beloning voor iedereen;
- De extra relikwies heb je nodig voor het verhogen van je productie in je bonus goederenfabrieken, alle andere relikwies heb je nodig voor het maken van toverspreuken, hier komt een ander topic over met uitleg. Zonder relikwies is dit spel niet of nauwelijks te spelen.

Hoe kun je meespelen aan een toernooi:
- Je kunt meespelen aan een toernooi als je een provincie hebt vrijgespeeld met het betreffende relikwie, hoe meer provincies je hebt vrijgespeeld, hoe meer relikwies en KP je kunt verdienen;
- Je kunt een provincie "onderhandelen" door te betalen met grondstoffen, voorraden en munten of door te vechten met je legers. In het begin zal het lastig zijn omdat je nog geen of weinig legers hebt om te vechten en dus kun je ze beter onderhandelen;

Waarom is het spelen van een toernooi belangrijk voor je progressie/groei in Elvenar?
- Door kennispunten (KP) en relikwies te verzamelen, kun je sneller en gemakkelijker door je onderzoeken geraken, je groeit dus sneller;

Hoe vaak kan ik meespelen:

- Elke provincie die vrijgespeeld is, kan 5 x gespeeld worden, waarbij het aantal KP's en relikwies kan oplopen naar 6.

Voorbeeld: je begint met een provincie en krijgt er 2 KP's en 2 relikwies voor. Na 16 uur kun je diezelfde provincie weer spelen, je krijgt er dan 4 KP's en 4 relikwies voor, dit kan tot maximaal 6 KP's en relikwies, daarna krijg je veel extra punten voor de BS en voor jezelf. Het loont dus om een provincie meerdere keren te spelen, de beloning wordt groter!


Is het verplicht om mee te doen aan een toernooi:

- Nee, dit is niet verplicht, maar wordt wel aangeraden omdat je anders achterblijft bij de rest en wij als Broederschap wel graag willen groeien.



Mocht je na het lezen van deze informatie nog vragen hebben, stel ze gerust en stuur me een berichtje op Elvenar.
Mininop
Mininop
Admin.

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 05-03-17
Leeftijd : 51
Woonplaats : Meeuwen (NB)

Terug naar boven Ga naar beneden

Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier Empty Re: Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier

Bericht van anna15 do apr 20, 2017 9:00 pm

hoe kan het dat ik minder punten krijg voor gespeelde toernooien, dan dat bijv Walter die onder mij staat krijgt?
Ik heb meer toernooien gespeeld en toch staat hij hoger.
gr. Anna

anna15
Slaaf ( 0 - 24 berichten)
Slaaf ( 0 - 24 berichten)

Aantal berichten : 6
Registratiedatum : 15-03-17
Woonplaats : Gorinchem

Terug naar boven Ga naar beneden

Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier Empty Re: Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier

Bericht van Mininop vr apr 21, 2017 7:43 am

anna15 schreef:hoe kan het dat ik minder punten krijg voor gespeelde toernooien, dan dat bijv Walter die onder mij staat krijgt?
Ik heb meer toernooien gespeeld en toch staat hij hoger.
gr. Anna

Hoi Anna,

Het ligt er ook aan hoe vaak een bepaalde provincie gespeeld is voor het betreffende toernooi, hoe vaker gespeeld, hoe meer punten iemand krijgt voor het spelen van die provincie voor het toernooi.

Groetjes
Mininop
Mininop
Admin.

Aantal berichten : 25
Registratiedatum : 05-03-17
Leeftijd : 51
Woonplaats : Meeuwen (NB)

Terug naar boven Ga naar beneden

Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier Empty Re: Het meedoen aan toernooien, alle uitleg vinden jullie hier

Bericht van Gesponsorde inhoud


Gesponsorde inhoud


Terug naar boven Ga naar beneden

Terug naar boven


 
Permissies van dit forum:
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum